menu
CZ

Cesta gastroprovozu k udržitelnosti

Aktuálně hledáme nadšené restaurace, kavárny a jídelny po celé ČR, které by se s námi pustily do společného projektu se zaměřením na využití konceptu „uzavřeného cyklu jídla“. Vypěstovat si rajčata na vlastním záhonku, naservírovat je zákazníkům a případný biologický odpad vyhodit na kompost. Zní to jednoduše, ale není to samozřejmostí, což bychom společně s vámi rádi změnili.

Proč je důležitá udržitelnost v gastro provozech?

  • Bioodpad obsazuje první příčky při analýzách odpadů v gastroprovozech
  • 40-60% z celkového množství odpadu tvoří právě bioodpad, a proto stojí za to se jim zabývat.*
  • V kavárně vzniká průměrně cca 6 kg kávové sedliny denně. Při každodenním provozu to znamená přes 2 tuny lógru za rok.**
  • Vytříděním bioodpadu a kompostováním můžete snížit množství odpadů a ušetřit
  • 73 % mileniálů jsou ochotni zaplatit více za udržitelné produkty a služby. Při rozhodování zákazníka mohou být aplikované a hlavně upřímné hodnoty udržitelnosti velká konkurenční výhoda.***
  • 54 % zemědělské půdy je ohroženo erozí – Půda na tom není zrovna nejlíp, chybí jí živiny a je degradovaná. Nedostatek vody a sucho je téma nejen v ČR. Mezi největší super-vlastnosti kompostu patří schopnost zadržovat vodu v půdě.****

S čím vám umíme v Kokoze pomoci?

Pro gastroprovozy, které se zapojí do našeho projektu, nabízíme:

  • První konzultace zdarma
  • Analýza bioodpadu v provozu
  • Návrh řešení podle konceptu „Uzavřený cyklus jídla“
  • Přednáška pro váš tým
  • Inspirativní přednáška / workshop pro vaše návštěvníky a veřejnost
  • CSR a komunikace

Proč to děláme?

Žijeme v době, kdy se denně stravuje mimo domov 61 % Čechů. Naše strava je tedy v rukou vás, gastroprovozů, což je velká zodpovědnost a současně důvěra ze strany zákazníka, který v roce 2020 klade větší důraz na kvalitu svého života a udržitelnost než kdy dříve. Vnímáme, že gastroprovozy mají potenciál být hybateli změn ve společnosti a my v Kokoze jsme připraveni také přiložit ruku k dílu.

 

Kdo už s námi spolupracuje

Juan Cruz Pacin, founder & CEO Restaurace Gran Fierro: „Kokoza nám pomohla přiblížit se k našemu snu o cirkulární restauraci. Založila zahradu, díky které můžeme experimentovat s čerstvými bylinkami v kuchyni a vyškolila personál v udržitelnosti a zpracování gastroodpadu v elektrickém kompostéru GreenGood. Na naší spolupráci oceňuji jejich profesionální přístup a také tým, který je k dispozici odborným konzultacím. Nyní společně připravujeme workshopy a další aktivity podporující udržitelnost pro návštěvníky naší restaurace a partnery.“

Zapojte se do projektu pro gastroprovozy 

Aktuálně hledáme nadšené restaurace, kavárny a jídelny po celé ČR, které by se s námi pustily do společného projektu, který se zaměřuje na aplikování konceptu „uzavřeného cyklu jídla“ do gastroprovozů. Jste to vy? Pak nám prosím vyplňte tento krátký vstupní dotazník.

Projektu fandí a  finančně jej podporuje Státní fond životního prostředí ČR 

Délka projektu: 2 roky (od září 2020)

Máte chuť se do toho s námi pustit?

Neváhejte se nám ozvat. Naše milá Denisa vám o projektu poví více a domluvíte se na konzultaci. 

info@kokoza.cz, tel: +420 774 433 159

www.kokoza.cz

 

Zdroje aneb jedna slupka povídala

* MŽP. Plán odpadového hospodářství ČR 2015–2024 [online]. 2015 [cit. 2020-10-29]. Dostupné z: https://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/poh_cr_prislusne_dokumenty/$FILE/OODP-POH_CR_2015_2024_schvalena_verze_20150113.pdf

*HAVEL, Milan. Jak třídíme bioodpad a jak se dále využívá? [online]. [cit. 2020-10-29]. Dostupné z: https://www.estav.cz/cz/3280.jak-tridime-bioodpad-a-jak-se-dale-vyuziva

** INCIEN. Známe výsledky projektu Cirkulárních kaváren v Praze: kavárny produkují méně odpadu a šetří peníze [online]. 2019 [cit. 2020-10-29]. Dostupné z: https://zajimej.se/cirkularni-kavarny/

*** Agentura NIELSEN. Report: CONSUMER-GOODS’ BRANDS THAT DEMONSTRATE COMMITMENT TO SUSTAINABILITY OUTPERFORM THOSE THAT DON’T [online]. 2015 [cit. 2020-10-29]. Dostupné z: https://www.nielsen.com/us/en/press-releases/2015/consumer-goods-brands-that-demonstrate-commitment-to-sustainability-outperform/Agentura Nielsen, 2015. Report: https://www.nielsen.com/us/en/press-releases/2015/consumer-goods-brands-that-demonstrate-commitment-to-sustainability-outperform/

**** Situační a výhledová zpráva Půda. [Praha]: Ministerstvo zemědělství České republiky, [2018]-. ISSN 1211-7692. Dostupné z http://eagri.cz/public/web/file/611976/SVZ_Puda_11_2018.pdf