Nesuď podle slupky: Jak jsme tvořili videospot

Foto z nátačení videospotu Nesuď podle slupky

Nedávno jsme zveřejnili naši novou kampaň Nesuď podle slupky, která má za cíl motivovat gastroprovozy po celé ČR k udržitelnosti. Součástí kampaně byl i videospot s roztomilým žížalákem, na němž jsme spolupracovali s pražskou kreativní produkcí NICE!. Jak probíhala tvorba spotu? Podívejte se na video z natáčení.

Spot pro kampaň Nesuď podle slupky vznikal na celkem třech lokacích – v ulicích na Malé Straně, v restauraci Banh Mi Makers na  Letné a na zahradě Kavárny Alchymista. Výzvou bylo nadchnout do kompostování a pěstování gastroprovozy s uvědoměním, že současně čelí nejen pandemii Covid-19, ale také nárůstu cen energií i surovin a odlivu personálu do jiných oborů.

 

Deni„V Kokoze si zakládáme mnohem více na evoluci než na revoluci, proto jsme rádi, že produkce NICE! dokázala přijít se skvělým příběhem, který nesoudí podle slupky a spíše než kritice se věnuje pozitivním příkladům a inspiraci,“ vysvětluje záměr spotu Denisa Lešková. „Cílem je také nadchnout lidi, kteří následně mohou inspirovat ke kompostování i svou oblíbenou restauraci,“ dodává.

Kampaň Nesuď podle slupky poběží měsíc online na sociálních sítích, v Kině Pilotů, a spot se také objeví na filmovém festivalu Letní filmová škola v Uherském Hradišti.

Jak vznikl unikátní příběh videospotu Nesuď podle slupky?

„V NICE! jsme realizovali nejen produkci a postprodukci, ale i samotný kreativní koncept a scénář spotu. Ke kreativitě jsme jako vždy přistupovali ze strany insightu divácké populace, která má ve svém pohledu na kompostování zásadní rozpor, na jednu stranu si ho váží a na druhou stranu ho příliš neprovozuje – proč? Protože se ho z velké části tajně štítí. Když ale prozkoumáme detaily procesu kompostování, zjistíme, že není čeho se bát a za samotným odporem tak stojí pouhé předsudky. Proto jsme se rozhodli přetavit odpor populace ke všemu zdánlivě nechutnému v originální příběh o inkluzi,“ popisuje vznik spotu jeho režisér a výtvarník Václav Krbůšek z produkce NICE!.

Vlevo kreativní ředitel NICE! a režisér Václav Krbůšek a uprostřed kameraman Aleš Hart, foto: NICE!

Místo klasické produktové komunikace vznikl osvětový spot o dívce, které na slepé rande místo kluka z Tinderu dorazí žížalák. Situace ze života mladého člověka, s níž se dokáží diváci identifikovat tak dostala bizarní twist. Design i animace žížaláka vznikly kompletně v NICE! pod výtvarným vedením režiséra spotu Václava Krbůška. „Cílem bylo vytvořit charakter, který bude balancovat na hraně nechutnosti a sympatie,“ dodává jeho autor.

Kdo s tvorbou spotu ještě pomáhal?

S realizací spotu značným způsobem pomohlo také zvukové postprodukční studio Sype Studios, ve kterém spot geniálně nazvučil Jindřich Kravařík, a to bez nároku na honorář. Pro takto dlouhý spot navíc prakticky neexistoval zvuk z lokace, což znamenalo, že každé mlasknutí žížaláka, nebo mluvené slovo hlavní hrdinky muselo vznikat v postsynchronu.

Štáb z produkce NICE! vlevo s herečkou Aničkou Peřinovou, foto: NICE!

V Kokoze si nesmírně vážíme spolupráce s produkcí NICE! a se studiem Sype Studios, kteří do projektu neváhali dát své nadšení, profesionalitu a energii. Proto bychom chtěli poděkovat celému štábu a všem, kteří se účastnili a pomáhali nám během natáčení. Jmenovitě navíc děkujeme kreativnímu řediteli NICE! a režisérovi Václavu Krbůškovi, compositorovi Markovi Štolúnovi, 3D grafickým designérům Radimovi Zeifartovi a Markovi Sosnovi, account manažerce Lence Reiterové a ze Sype Studios Jindřichu Kravaříkovi.

Na výsledný spot se můžete podívat zde:

 

Projekt je financován Státním fondem životního prostředí ČR na základě rozhodnutí ministra životního prostředí.

Logo SFŽP  

Zaujal Vás tento projekt? Sdílejte ho s ostatními!

Související články

Zpět na stránku článků